Na základě doporučení Světové zdravotnické organizace a Organizace OSN pro výživu a zemědělství vyvinul mezinárodní tým vědců kritéria, podle nichž se řídí udělení značky Vím, co jím.

Naučte se vybírat pečivo – první díl seriálu Vím, co jím

Tým odborníků iniciativy přihází se sérií videí, jejíž první díl byl věnován sortimentu pečiva.

První díl seriálu, který se z části natáčel v jedné z prodejen Albert, Vám poradí, jak nešlápnout vedle při výběru pečiva. Dozvíte se například, že při zdravém stravování se pečivu nemusíte vyhýbat, jen je třeba si vybírat pečivo kvalitní, nejlépe celozrnné.

 
 

Naučte se, co zdravého si namazat na chleba – 2. díl seriálu Vím, co jím

Po úspěšném prvním dílu seriálu Vím, co jím o pečivu se tentokrát dozvíte více o tom, co zdravého si namazat na chleba a že tuky nemusí být vždy špatné. Díky krátkému videu si uděláte jasno v pojmech jako jsou nasycené, nenasycené a transmastné kyseliny.

 
 

Jak vybírat šunku – 3. díl seriálu Vím, co jím

V třetím díle seriálu Vím, co jím Vám odborníci na výživu poradí, že správná, tedy zdraví prospěšná šunka, by měla mít víc jak 90% masa, tuku mezi 3 - 5 % a soli méně než 2,5%. Pokud některý z údajů na obale chybí, je lepší výrobek nekupovat vůbec.

 
 

Jaký sýr přidat do nákupního košíku – 4. díl seriálu Vím, co jím

V novém videu o sýrech se například dozvíte, že sýry byste si měli vybírat zejména podle obsahu tuku a také soli. Ve Vašem nákupním košíku by měly převažovat sýry obsahující do 30% tuku v sušině. Ti, co hubnou, by měli vybírat sýry s podílem tuku kolem 10% tuku. Zakázané nejsou ani sýry plísňové, jen byste vzhledem k vysokému obsahu soli měli zmenšit jejich porce. Odbornice na výživu Karolína Hlavatá velmi doporučuje také sýry typu cottage, žervé nebo i ricottu.

 
 

Jak vybírat dochucovadla? – 5. díl seriálu Vím, co jím

Podle Petra Havlíčka je důležité používat zdravý rozum, správně číst etikety a potom ani dochucovadla nemusí být pro vás zakázaným ovocem. Pozor byste si však měli dávat na vysokotučné salátové zálivky, kečupy s malým podílem rajčat a dochucovadla s vysokým obsahem soli. Obecně platí, že s dochucovadly bychom měli šetřit a v žádném případě je nepoužívat denně. Děti by je například měly poznat co nejpozději.

 
 

Jak si vybrat dobré a zdravé těstoviny? – 6. díl seriálu Vím, co jím

Podle Karolíny Hlavaté jsou těstoviny ideální přílohou i hlavním jídlem. Při jejich konzumaci bychom ale měli dát pozor na příliš velké porce a také na kombinaci s nevhodnými potravinami jako je kečup místo rajčatové šťávy, tavené sýry, uzeniny nebo přemíra smetany. Především je ale třeba se naučit číst etikety na obalech těstovin.