Zejména grapefruit, ovoce přímo nabité blahodárnými látkami, je takový malý zázrak… A je jedno, zda si oblíbíte žlutý, růžový nebo červený. Za jeho mírně nahořklou chutí stojí chinin, látka, která brání infekcím. Vitamíny C, B a K spolu se silnými antioxidanty posilují imunitní systém a navíc prospívají pleti. Když už jsme u těch vitamínů…

Grepy obsahují 120 % denní dávky vitamínu C, který kromě jiného urychluje hojení ran. Tím však výčet všech plusů konzumace tohoto ovoce nekončí. Grapefruity mají nízký glykemický index, a proto regulují hladinu cukru v krvi. Také snižují cholesterol, mají pozitivní vliv na krevní tlak a díky vysokému podílu pektinu působí jako prevence vzniku rakoviny. Grapefruity obsahují málo kalorií a urychlují látkovou výměnu, což se hodí zejména při redukčních dietách. A jako by příroda moc dobře věděla, že v zimě budeme bojovat s bakteriemi a viry, je hlavní sezonou grapefruitů období od listopadu do ledna.

Většina citrusů pochází z Asie, ne však grapefruit. Za jeho domovinu je považován Barbados, odkud byl převezen do Ameriky a dnes se pěstuje především na Floridě, v Texasu, Brazílii, Turecku nebo Španělsku. Pokud vám nevyhovuje jeho nahořklá chuť, zkuste speciální odrůdu Sweetie neboli Oroblanco. Šťavnatý kříženec pomela a grepu je nejen sladký, ale také bez pecek, což ocení zejména vaše děti. Skvěle chutná samotný, ale můžete ho také přidat do salátů nebo třeba odšťavnit. Inspirujte se našimi recepty na opravdové grapefruitové hody!

6 VĚCÍ, KTERÉ JSTE MOŽNÁ O GREPU NEVĚDĚLI…

  1. Je z 92 % tvořen vodou, což je více, než obsahuje jakékoli jiné ovoce.
  2. Obsahuje více vitamínu A než pomeranč.
  3. Není doporučováno kombinovat ho s určitými léky na srdce či úzkosti.
  4. Uvolňuje svou nejlepší chuť při pokojové teplotě, proto ho neskladujte v ledničce.
  5. Extrakt z jeho semínek funguje jako antibiotikum, a to proti až 800 kmenům bakterií, virů a parazitů.
  6. Jeho kombinace s cukrem není ideální, protože v žaludku kvasí. Lepší je jíst ho samotný.