Podle dat z exkluzivního průzkumu obchodů Albert[1] se zákazníci chystají za vánoční nákupy potravin, které zahrnují suroviny na pečení cukroví, přípravu štědrovečerního menu a dalšího svátečního pohoštění nebo různé vánoční delikatesy, utratit v průměru 3 400 korun. To je v porovnání s loňským rokem nárůst o více než 10 %.[2]

Šest z deseti respondentů v letošním průzkumu odpovědělo, že před svátky přidají do nákupního košíku i potraviny, které běžně nekupují. „Ve vánočním čase si zákazníci v našich obchodech rádi koupí to, na co mají chuť, jsou ochotni zkoušet něco nového a více utrácet,“ potvrzuje Barbora Vanko, mluvčí obchodů Albert.

Návštěvnost v prodejnách se v období adventu podle Alberta zvyšuje oproti zbytku roku o desítky procent.

Vánoce 2018

 

[1] Průzkum Instant Research (listopad 2018) zpracovala pro obchody Albert agentura Ipsos na reprezentativním vzorku 525 respondentů.

[2] Průzkum Instant Research (listopad 2017) zpracovala pro obchody Albert agentura Ipsos na reprezentativním vzorku 525 respondentů.