Mladí Češi vyrážejí na nákup potravin nejčastěji 2x-3x za týden (43 %). Jihlava není výjimkou a řadí se k nadprůměru v nakupování v České republice. Naopak nejméně často nakupují mladí lidé v Pardubickém a Královéhradeckém kraji.

27 let_dopravaLidé ve věku 26-27 let z kraje Vysočina se do obchodů s potravinami dostávají nejčastěji pěšky (46 %), čímž zdaleka převyšují celorepublikový průměr (29 %), nebo automobilem (46 %), jak ukazuje průzkum obchodů Albert. Městskou hromadnou dopravu využívá 9 procent mladých. Pro celý zbytek republiky je nejoblíbenějším dopravním prostředkem auto. Vůbec nejčastěji do obchodu jezdí vozem mladí na Pardubicku a ve středních Čechách (po 73 %).

Nákupní preference mladé generace

Podle průzkumu se liší nákupní chování napříč celou Českou republikou. Zajímavé je srovnání mezi mladými lidmi z Vysočiny a například Prahou. Pražané ve věku 26-27 let mají v oblibě takzvanou „generační potravinu“ – avokádo, zatímco stejně mladá generace z Vysočiny tomuto exotickému ovoci tolik nefandí. Oblíbilo si ho pouze 46 % respondentů, což je nejméně v celé České republice, zatímco v Praze jej nakupují téměř tři čtvrtiny (73 %). „Celkově patří avokádo mezi skutečné trendy potraviny. Jeho prodej se od roku 2013 zdvojnásobil a popularita neklesá,“ říká Barbora Vanko, tisková mluvčí prodejen Albert.

„Výrazný nárůst zájmu vidíme i u dalšího čerstvého ovoce. S přicházejícím létem můžeme zmínit bezpeckový vodní meloun, borůvky a dále pak třeba bezpeckové hroznové víno,“ vyjmenovává Barbora Vanko, a dodává: „Vnímáme rostoucí zájem zákazníků o zdravý životní styl a k tomuto přístupu chceme také aktivně inspirovat. Třeba prostřednictvím pestrých receptů připravených od našich kuchařů či rozšiřování nabídky dostupných zdravých potravin.“

Proměna jihlavské prodejny Albert

Albert v květnu představil v supermarketu na Masarykově náměstí v Jihlavě speciální koutek „Zdravě s Albertem“. Na jednom místě nabízí desítky výrobků pro zdravý životní styl. Vychází tak vstříc potřebám současných zákazníků i těch, kteří musí či chtějí jíst bez lepku, laktózy, diabeticky nebo hledají veganské, raw či produkty v bio kvalitě. „Koutek Zdravě s Albertem se stal pro zákazníky oblíbeným místem. Jsme proto rádi, že ho můžeme postupně představit i v dalších supermarketech i hypermarketech,“ uzavírá Barbora Vanko.

Pulty

 

 

 

 

 

 

 

 

OZ

Zdravě

 

 

 

 

 

 

 

 

*Průzkum Instant Research společnosti Ipsos pro obchody Albert se uskutečnil v květnu 2018 a zúčastnilo se ho 301 respondentů ve věku 26–27 let.