Quinoa je vysoce výživnou potravinou a pyšní se komplexním zdrojem bílkovin. Obsahuje také řadu antioxidantů, které působí skvěle také proti civilizačním chorobám,“ říká Eva Nepokojová, manažerka vzdělávacího programu Zdravá 5 Nadačního fondu Albert.

Využití merlíku v kuchyni je široké – nasladko i naslano. Celá semena jsou skvělá do salátů, na kaše i pudinky a jsou také skvělou přílohou k rybě či drůbeži. Z mouky připravíte třeba bezlepkové placičky nebo sušenky. A nás Čechy určitě zaujme také to, že z quinoy vzniká i pálenka zvaná „chica“.

 

Víte, že...

Víte, že NASA zařadila quinou do výzkumného programu? Díky vysoké nutriční hodnotě by totiž potravina mohla umožnit podporu lidského života během dlouhých vesmírných letů.

 

Nechte se inspirovat a připravte si třeba k snídani vynikající, hřejivou a zdravou jablečno-skořicovou snídani z quinoy. O tom, že vám dodá energii, není pochyb.

NP Bio QuinoaNature’s Promise Bio Quinoa (250 g)

Exkluzivně v obchodech Albert

Běžná cena: 79,90 Kč

 

 

Recept quinoaRECEPT: Jablečno-skořicová kaše z quinoy

  • 3/4 hrnku mléka (můžete použít i rostlinné)
  • 2/3 hrnku na kostičky nakrájeného jablka 
  • 1/4 hrnku Nature's Promise Bio quinoy 
  • 1/4 lžičky mleté skořice
  • 4 lžičky nahrubo sekaných ořechů
  • špetka soli
  • Nature's Promise Bio javorový sirup podle chuti

V malém kastrolku přiveďte k varu mléko s quinoou, skořicí a 1/3 jablek, přidejte špetku soli. Přikryjte pokličkou, snižte teplotu na minimum a pomalu vařte, než se mléko vstřebá, trvá to asi 12 minut. Nechte asi 5 minut vychladnout, dochuťte sirupem a posypte zbylými jablky (můžete přidat i na plátky) a ořechy.