Technologie „Tap to go“ ještě více usnadní nakupování. Inovace ušetří zákazníkům čas, který běžně tráví překládáním zboží na pokladní pás a do tašek.

Tap to go„V Nizozemsku testujeme, kam by se do budoucna mohlo vyvíjet nakupování potravin v kamenných obchodech. Moderní technologie se rychle vyvíjejí, stejně jako potřeby našich zákazníků, kterým chceme vycházet vstříc. Inovace ´Tap to go´ přináší rychlé, snadné a pohodlné nakupování,“ říká Jan-Willem Dockheer, ředitel formátu Albert Heijn to go.

Novinka umožňuje bezhotovostní zakoupení výrobků bez nutnosti skenování a procházení pokladní zónou. Systém je založen na zákaznické kartě propojené s bankovním účtem daného zákazníka. Kartu nakupující přiloží k elektronické cenovce zvoleného zboží, které si může uložit rovnou do tašky či kabelky. Ukončení nákupu pak jen stačí potvrdit v mobilní aplikaci pro dokončení platby. Ta automaticky proběhne do 10 minut.

Po šesti měsících testovacího provozu dojde k vyhodnocení, které rozhodne o dalším rozšíření nové technologie. Snazšímu užívání a rychlejšímu rozšíření by mělo přispět plné nahrazení zákaznické karty aplikací v chytrém telefonu.

Snadné placení, ale také robot Marty

Na konci loňského roku začala společnost Ahold Delhaize testovat další z řady technických inovací, robota Martyho. Jde o test další z řady novinek, která vylepší zákazníkům nakupování a usnadní chod prodejen. Robot Marty totiž kontroluje nejen dostupnost zboží v regálech, ale také čistotu prodejny. Ahold Delhaize robota uvedla v život v jedné ze svých prodejen Giant Food v USA v Pensylvánii, kde se inovace setkala s nadšeným ohlasem zákazníků, kteří si s místním robotem pořizují selfie.