„Mezi nealkoholickými pivy si naši zákazníci oblíbili především ta ochucená. V této kategorii vidíme meziročně dvojnásobný nárůst objemů prodeje,“ upřesňuje Ondřej Martinovský, manažer nákupu nápojů v obchodech Albert. Ani v horkých letních dnech ale Češi nedají dopustit na tradiční alkoholické osvěžení. „Poslední červencový den se v našich obchodech prodalo půl milionu kusů alkoholického piva a dnes očekáváme, že se toto číslo zastaví až u 600 tisíc kusů,“ prozrazuje Ondřej Martinovský. Přestože u piva, co se týče obalů, dlouhodobě vede sklo, v létě si čím dál více zákazníků odnáší pivo v plechu, což platí především u nealkoholických variant, a také ve větších PET lahvích. Teplé počasí naopak nepřeje lihovinám, jejichž poptávka stagnuje.

Od kohoutkové k minerálkám

Rekordmany horkých letních dní jsou také vody. Během extrémně teplého prvního srpnového dne se jich dle odhadu v obchodech Albert prodá přes 440 tisíc lahví. „Prodej balených vod v našich ochodech vrostl meziročně o více než 40 %, přičemž nejvíce se na tom podílí vody minerální,“ doplňuje Ondřej Martinovský. V teplých dnech ale roste poptávka po všech druzích nápojů. Kromě vod jsou to také různé limonády, ale také třeba energetické nápoje. Naopak pokles prodejů zaznamenávají při vysokých venkovních teplotách džusy.

Velmi teplé počasí v polovině letních prázdnin začíná být v Česku tradicí. Nejteplejších dnem roku 2017 byl 3. srpen. „I přesto, že první srpnový týden loňského roku byl podobně extrémní jako ten letošní, očekáváme v kategorii nápojů meziročně dvojciferný procentní nárůst prodejů,“ uzavírá Ondřej Martinovský.

Albert - léto 2018