pivo data graf

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdroj dat: Českomoravský svaz minipivovarů

Minipivovary již řadu let ozvláštňují náš trh malých regionálních i tradičních velkých českých pivovarů. „Pestrost nabídky českého piva je mimořádná a ukazuje, že zákazníci kromě oblíbeného plzeňského ležáku a dalších tradičních piv dokážou ocenit také práci sládků v minipivovarech. Podařilo se nám navázat spolupráci s již 29 minipivovary. Jelikož jejich piva jsou zpravidla nepasterovaná a často i nefiltrovaná, prodáváme je chlazené. Zákazníci tak mají pivo čerstvé a ve výborné kondici,“ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert. Prodejny Albert tak nabízí v současnosti piva z více než padesátky českých pivovarů všech velikostí. Nabídka pokrývá geograficky celou republiku a tvoří ji velké národní značky, a také ty nejmenší z minipivovarů.

Podpora producentů v době koronakrize

Prodeje piv z malých pivovarů jsou v obchodech Albert výrazně vyšší než v loňském roce. „Prodej piv z minipivovarů se v době krize zdvojnásobil, zatímco celá pivní kategorie rostla pouze o jednotky až desítky procent,“ říká Jiří Mareček a doplňuje: „V této době jsme mimo jiné urychlili zahájení spolupráce s několika dalšími minipivovary, abychom přispěli k odbytu navařeného piva, které nesmělo přijít na čep v hospodách.

Jedním z nich je i Olivův pivovar z Dolních Břežan u Prahy. „Začátkem dubna v době pandemie nám přálo štěstí. Zprovoznili jsme novou poloautomatickou plničku lahví a zároveň jsme uskutečnili první závozy PET lahví s Dolnobřežanskou 10° a Laser beer 12° do obchodů Albert. Nyní dodáváme pivo do dvanácti prodejen Albert. Zahájení spolupráce nám v této nelehké době pomohlo zachránit 1 400 litrů navařeného piva,“ popisuje jeho zakladatel Miroslav Oliva. Dalším příkladem navázané spolupráce v době koronakrize je rodinný minipivovar Gwern z Nupak u Říčan.

 

Příležitost zviditelnit značku

Minipivovary mohou díky prodeji piv v obchodech oslovit větší počet lidí a dělají tak reklamu svým značkám. Například pivovar Nad Kolčavkou oceňuje právě i tuto podporu. „Piva z našeho malého řemeslného libeňského pivovaru dodáváme do obchodů Albert více něž půl roku. Díky naší spolupráci se nám daří rozšířit distribuci a dostupnost našich nefiltrovaných a nepasterizovaných piv Kolčavka. Oslovujeme tak nové zákazníky, kteří chtějí poznávat nové pivní chutě i styly, a pomáháme jim rozšiřovat pivní obzory o řemeslné produkty s příběhem,“ poznamenává ke spolupráci Lukáš Magera, ředitel pivovaru Nad Kolčavkou.

 

Minipivovary v nabídce obchodů Albert

Od května 2019 zakoupí zákazníci ve vybraných prodejnách Albert piva od menších producentů jako je Pivovar Kunratice, Pivovar Lužiny, Pivovar Nad Kolčavkou, Pivo Hostivar, Liqui B Zámecký ovocný lihovar Blatná, Brněnská pivovarnická společnost s.r.o. a Ekoprodukt. Přibližně dva měsíce Albert spolupracuje také s Olivovým pivovarem a pivovarem Gwern. Od letošního května Albert nově navázal spolupráci s minipivovary, jejichž produkci bude postupně naskladňovat do prodejen v průběhu následujících měsíců. Patří mezi ně Jarošovský pivovar, Pivovar Dobruška, Rodinný pivovar 713 z Hradce Králové, Podorlický pivovar, Pivovar Matuška, Pivovar RAVEN, Knížecí pivovar Plasy, Pivovar U Bizona, Rudohor, Písecký Hradební pivovar, Strakonický Dudák, Zámecký pivovar Frýdlant, Pivovar Cvikov, Pivovar VOLT, Zichovecký pivovar, Podkováň, Pivovar Chomout, Pivovar Kutná Hora a Znojemský Městský pivovar. „Nejprodávanějším je u nás v Albertu v této chvíli Pivo Hostivar, nicméně ostatní jsou v těsném závěsu,“ uzavírá Mareček.

 

Česká republika a minipivovary

Počet minipivovarů v České republice neustále roste. Zatímco podle dat Brewers of Europe jich bylo v roce 2012 pouze dvacet, o šest let později lokální pivo vařilo již čtyři sta čtyřicet provozů. Jejich počet tedy za šest let narostl dvacetdvakrát. Roste také objem piva, které se uvaří.
Podle odhadů Českomoravského svazu minipivovarů vzrostlo toto číslo za posledních sedm let přibližně o 295 000 hl.

pivo sudy