Obchody Albert darují neprodané potraviny již šest let a díky spolupráci s potravinovými bankami je nabízejí potřebným v různých regionech. „Jsme rádi, že tato úspěšná spolupráce se rozšířila během tohoto roku také na naše menší obchody a můžeme tak podpořit další organizace po celé České republice,“ řekl ředitel komunikace obchodů Albert Jiří Mareček.

Podle údajů České federace potravinových bank darovaly obchody Albert ve třetím čtvrtletí potřebným více než půl milionu porcí jídla, které představují 258 tun darovaných neprodaných potravin. „Albert tak patří mezi tři největší dárce na trhu. Oceňujeme navíc, že můžeme navázat na naše dlouhodobé partnerství a postupně testujeme i darování čerstvých produktů, jako je ovoce a zelenina,“ upřesnila ředitelka potravinových bank Veronika Láchová.

Čerstvé potraviny se k potřebným dostanou snadněji

Kromě pravidelného darování potravin se obchody Albert v listopadu zapojily také do 6. ročníku Národní potravinové sbírky. Díky štědrosti zákazníků se letos k potřebným v regionech dostalo téměř 34 tun potravin a drogerie.

Nyní věnoval řetězec Albert České federaci potravinových bank dar ve výši 100 tisíc korun. „Finanční dar významně přispěl na nákup užitkového automobilu s chladící vestavbou, kterou využijeme pro rozvoz čerstvých potravin,“ vysvětlila při převzetí symbolického šeku v prostorách jednoho z klientů – Arcidiecézní charity v Praze – Veronika Láchová.

„Darování neprodaného jídla potřebným, které probíhá díky spolupráci s potravinovými bankami, je pro nás velmi důležitým rozšířením pomoci v sociální oblasti. Přitom podpora komunit a sociálně ohrožených dětí patří mezi dlouhodobé aktivity Nadačního fondu Albert. Ten podporuje dětské domovy a jiné organizace například prostřednictvím programu Bertík pomáhá nebo Obchůdky s Albertem a každý věnuje na podporu miliony korun,“ uzavřel Jiří Mareček.

Dar 100 tisíc korun