Responsible Retail
Veškeré činností a postupy v rámci společenské odpovědnosti společnosti Ahold Czech Republic, a.s. vychází z poslání a vize skupiny Global Ahold a jsou nedílnou součástí řídící strategie organizace v oblasti sociální, environmentální a ekonomické. Pracovnici společnosti je provádí dobrovolně a nad rámec zákonných povinností, s motivací přispět ke zlepšení podmínek ve vlastní společnosti a v prostředí ve kterém podnikáme.
Národní akční plán společenské odpovědnosti organizací v České republice definuje společenskou odpovědnost jako „odpovědnost organizací za dopady jejich činností na okolní společnost.“ Interní politika společenské odpovědnosti skupiny Ahold podporuje tento dokument v celém rozsahu a zahrnuje oblasti týkající se lidských práv, péče o zaměstnance, tvorby pracovních míst, kulturní, národní a politickou diversitu, rovného přístupu k zaměstnancům, celoživotního vzdělávání, prevence znečištění životního prostředí, využívání obnovitelných zdrojů, úspory energií, vody a ostatních zdrojů, boje proti korupci, transparentnosti či kvality produktů a služeb.
Strategie firemní odpovědnosti:
Základem strategie společnosti Ahold je udržitelný a odpovědný obchod – je to způsob jakým podnikáme, víra v naše hodnoty a dělání toho, co je správné pro naše zákazníky, vlastní zaměstnance a prostředí ve kterém podnikáme. Podporujeme zdraví a spokojenost naších zákazníků, zaměstnanců a komunit, prodáváme výrobky, které jsou vyrobené a dodávané trvalé udržitelným způsobem. Zaměstnanci naši společnosti jsou motivováni k tomu, aby uplatňovali zásady odpovědného maloobchodu při své každodenní práci.
Image odpovědného obchodníka dosahujeme vyváženým souborem jasných ambicí, cílů a kroků ve čtyřech pilířích firemní odpovědnosti:
- zdravý život,
- ochrana klimatu,
- udržitelný obchod,
- angažovanost v komunitách.
Tyto čtyři pilíře stojí na zodpovědné, motivované a angažované práci našich lidí – což představuje de facto pilíř pátý.
Naše hodnoty:
Naše sliby:
Slibujeme sami sobě i našemu okolí tři základní věci: Chceme pro zákazníky vytvořit lepší místo k nákupu, pro zaměstnance lepší místo pro práci a v lokalitách, kde působíme, chceme být lepším sousedem. Naše sliby vysvětlují způsob, jak dosáhnout toho „být lepší každý den“.
Naše cíle:
Společnost Ahold se jak celosvětové, tak i v České republice zabývá prodejem především potravin. Hlavním a dlouhodobým cílem je obchodovat s potravinami a dalšími komoditami takovým způsobem, aby obchod jak směrem k nákupu a distribuci od dodavatelů, tak i ve vztahu se zákazníkem, byl spravedlivý a oboustranně výhodný.
Pro jednotlivé oblasti naši Politiky společenské odpovědnosti máme nastaveny konkrétní a měřitelné cíle. Průběh plnění těchto cílů je pravidelně reportován s použitím metodiky GRI na centrálu společnosti. Dosažené výsledky jsou auditovány systémem interního auditu společnosti Ahold.
Naše poslání:
Uvědomujeme si, že naším úkolem je svojí každodenní prací podporovat zlepšování kvality ve všech oblastech života společnosti, rozvoj inovací a dodržování zásad společenské odpovědnosti organizací.
Spolupracujeme s dalšími společnostmi v oblasti maloobchodu a potravinářství, s vládními a nevládními organizacemi institucemi tak, abychom dále pomohli obecnému zvýšení standardu odpovědného podnikání v celém odvětví.
V roce 2010 se Ahold stal jeden z iniciátorů vytvoření dohody o spolupráci mezi největšími a nevýznamnějšími nadnárodními společnosti a NNO se zastoupením v Holandsku ( Sustainable Trade Action Plan 2011-2015, přijatý v rámci The Sustainable Trade initiative ).
Ahold je členem nebo/a spolupracuje s: RSPO ( Roundtable on Sustainable Palm Oil), RTRS ( Round Table Responsible Soy), MSC ( Marine Stewardship Council ), UTZ Certified, Fair Trade.
V roce 2010 se vedení společnosti Ahold zavázalo integrovat zásady UN Global Compact do svoji strategii udržitelného rozvoje.
V roce 2011 Ahold Czech Republic, a.s. získal Národní cenu za společenskou odpovědnost.
V roce 2014 společnost Ahold Czech Republic, a.s. svým podpisem podpořila Chartu kvality ČR.
Vedení společnosti Ahold Czech Republic,a.s. zajišťuje plnění požadavků modelu Systému managementu společenské odpovědnosti v rámci SMK a zaštiťuje tak svojí podporou nastavený proces trvalého zlepšování.
Pavel Mikoška
Quality Director