Do Česka zamířilo první ocenění Red Dot za vlastní značku řetězce
Cenu získal Albert v kategorii packaging design. „Kvalitu vín jsme chtěli přenést také na jejich etiketu a jsme moc rádi, že se nám to povedlo a ocenila to i odborná porota. Cena Red Dot, vyhlašovaná každoročně v německém Essenu, je jedno z nejprestižnějších designových ocenění a vyhraje ji asi jen 5 procent přihlášených z celého světa. Máme tak obrovskou radost a děkujeme všem, kteří se na přípravě podíleli,” říká Kristýna Koucká, která se podílela na vývoji etikety za Albert.
Albert dlouhodobě spolupracuje s moravskými vinaři. „Vybíráme společně ta nejlepší vína z jejich produkce s cílem nabídnout našim zákazníkům pestrou škálu vín ze všech moravských podoblastí. Zároveň jsme letos do ucelené řady vín Sommelier Collection také zařadili zahraniční vína z celého světa. Jsme rádi, že nový design podpoří popularitu vín, a děkujeme porotě soutěže za toto ocenění,“ dodává Vlastimil Vávra, manažer kategorie vín v obchodech Albert.
Poštovní známka vypráví tři příběhy
Etiketa v sobě nese tři hlavní příběhy, které bylo cílem znázornit a srozumitelně skloubit. Prezentuje kvalitní víno od malého, lokálního vinaře, dále poukazuje na zemi původu a nakonec vysvětluje, že vína jsou vybraná a osobně přechutnaná přední someliérkou Klárou Kollárovou.
„Důkladně jsme rozebrali a rozkódovali jednotlivé příběhy a definovali jejich klíčové prvky a znaky. Pak jsme z nich sestavili koncept, který nám všechny tři příběhy pomohl jasně a stručně odvyprávět. Poštovní známka! Nese potřebné emoce, sběratelskou hodnotu, dokáže odvyprávět unikátnost malého vinařství a umožňuje konzistenci napříč variantami a řadami,” vysvětluje, jak vítězný koncept vznikl Martin Dulava, ředitel brandingové agentury LineArt.