Newsroom
Informační servis společnosti Albert ČR

Bio potraviny jsou stále častěji běžnou součástí nákupů, jejich popularita roste. Zákazníci oceňují přínos pro zdraví i přírodu

Znalost biopotravin a benefitů organického zemědělství je u zákazníků téměř stoprocentní. Stále více z nich také potraviny v bio kvalitě zařazuje pravidelně do svého nákupu. Vyplývá to z nového průzkumu obchodů Albert*, který se zajímal o návyky nakupujících v sortimentu bio. Zákazníci jsou k výběru biopotravin oproti klasickým produktům motivování především zájmem o zdravější životní styl a šetrnější zacházení s životním prostředím i péčí o zvířata. V bio kategorii je nejoblíbenějším zbožím ovoce a zelenina a také mléčné výrobky. Širší nabídku by pak zákazníci ocenili u masa a pečiva. Mezi novinky pro zákazníky se pak řadí také bio pečivo. Průzkum zároveň ukázal, že zájem o biopotraviny roste s příznivými cenami a napomáhá mu také vzdělávání zákazníků a rostoucí důvěra v kvalitu produktů označených BIO.

Potraviny označené certifikátem bio se do podvědomí českých zákazníků dostávají stále častěji. Výsledky průzkumu ukazují, že tyto výrobky zná téměř 90 procent Čechů. Třetina respondentů uvedla, že nějaký bio výrobek zakoupí alespoň jednou měsíčně a pět procent dotazovaných si je do nákupních košíků vkládá minimálně jednou týdně. Zájem zákazníků o bioprodukty dokazuje i meziroční růst prodejů v obchodech Albert. Například v kategorii ovoce a zeleniny se jedná o nižší desítky procent.bio vedeli jste

Zákazníci vyhledávají biopotraviny nejvíce v ovoci a zelenině

Ovoce a zelenina je v oblasti bioproduktů nejčastěji nakupovanou kategorií také podle výsledků průzkumu; zmínila ji více než polovina Čechů. Mezi nejoblíbenější produkty v prodejnách Albert patří bio banány, bio citron, bio paprika a bio borůvky. Druhou hojně zastoupenou kategorií často poptávanou v biokvalitě jsou mléčné výrobky (38 %), dále vejce (25 %) a maso (21 %). U toho by zákazníci zároveň ocenili rozšíření nabídky, které jim také prodejny Albert na záři přichystaly. Na druhé straně spektra se dle průzkumu nacházejí slané pochutiny (1 %), nápoje (4 %), cukrovinky (6 %) a koření nebo ochucovadla (10 %).

Hlavním důvodem k nákupu biopotravin je péče o zdraví, což uvedla více než polovina dotazovaných. Z průzkumu dále vyplývá, že Čechům také záleží na prostředí, ve kterém jsou potraviny pěstovány nebo vyráběny. Čtyři lidé z 10 proto nakupují biopotraviny z důvodu větší šetrnosti k přírodě. „Zájem o potraviny s certifikací bio se každoročně zvyšuje. Zákazníci se stále více zaměřují na udržitelnější formy pěstování a zpracování rostlin. I proto sortiment bio neustále rozšiřujeme a pro zákazníky ho děláme dostupnější, a to jak cenově, tak šíří nabídky, říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.

Češi další rozšiřování bio sortimentu v obchodech oceňují

Mezi možné bariéry pro nákup BIO uváděli zákazníci v průzkumu vyšší cenu ve srovnání s konvenčními produkty. V prodejnách Albert se kategorie BIO ovšem stává díky příznivé ceně stále dostupnější pro široké skupiny zákazníků, Bioprodukty jsou navíc součástí i akčních letáků. Rozšíření sortimentu o další bioprodukty by ocenila většina respondentů, kteří je pravidelně nakupují. Nejvíce pak v kategorii mléčných produktů (28 %), ovoce a zeleniny (27 %) a masa (26 %).

Zajímavostí je, že více než dvě pětiny dotazovaných by v rámci přípravy celého jídla ideálně využili všechny suroviny v biokvalitě. Zbylí respondenti uvedli, že při vaření či pečení využijí biopotraviny z části nebo vůbec. Tento nákupní vzorec se Albert rozhodl změnit. „Naší snahou je pro zákazníky připravit takovou nabídku, aby si mohli každé jídlo během dne připravit a uvařit z ekologického zemědělství za atraktivní ceny,“ doplňuje Mareček a dodává „nejen v rámci zářijové kampaně tak zákazníkům představíme novinky v našem sortimentu, ale i jim ukážeme, že certifikace bio podléhá přísným podmínkám a pravidlům, které zaručují tu nejvyšší kvalitu potravin.“

 

bio zdrave s albertem

 

 

 

 

 

 

* Průzkum Ipsos pro společnost Albert ČR (ČR, srpen 2021, vzorek 525 respondentů)

 

Přečíst předešlý článek
Přečíst další článek