×

Pro správnou funkčnost těchto stránek používáme soubory cookies (více zde). Kliknutím na tlačítko “Souhlasím” souhlasíte s jejich užitím (více zde).   SOUHLASÍM


Grilování
BEZ MASA
Jde to!

Grilování
BEZ MASA
Jde to!

Grilování
BEZ MASA
Jde to!

1. Grilování úplně bez
masa? I pro
vegetariány a vegany jsou
skvělé
grilovačky!

1. Grilování úplně bez
masa? I pro
vegetariány a vegany jsou
skvělé
grilovačky!

Stačí zahodit předsudky, že jen s pořádnou flákotou na roštu je to pravé grilování. V dnešní době stále více lidí maso nejí. Ať už proto, že jim nechutná, nebo protože to je jejich životní postoj. A když přijde čas letního grilování, i vegetariáni a vegani si vychutnají dobroty z ohně, které mile překvapí i zapřisáhlé masožrouty. Ocení je každý, kdo si hlídá kalorie nebo prostě chce odlehčit sobě či přírodě.

1. Grilování úplně bez
masa? I pro
vegetariány a vegany jsou
skvělé
grilovačky!

Stačí zahodit předsudky, že jen s pořádnou flákotou na roštu je to pravé grilování. V dnešní době stále více lidí maso nejí. Ať už proto, že jim nechutná, nebo protože to je jejich životní postoj. A když přijde čas letního grilování, i vegetariáni a vegani si vychutnají dobroty z ohně, které mile překvapí i zapřisáhlé masožrouty. Ocení je každý, kdo si hlídá kalorie nebo prostě chce odlehčit sobě či přírodě.

2. O špízy ani burgery
nepřijdete

2. O špízy ani burgery
nepřijdete

Výběr bezmasých surovin je překvapivě velmi bohatý. Využívá se zelenina, houby a sýry, ať už vyrobené z mléka nebo ze sóji, jako je tofu nebo tempeh. Nepřijdete ani o párky, které se připravují z tofu, nebo burgery, jež se snadno udělají z kuskusu, quinoy a snad ze všech druhů luštěnin.

2. O špízy ani burgery
nepřijdete

Výběr bezmasých surovin je překvapivě velmi bohatý. Využívá se zelenina, houby a sýry, ať už vyrobené z mléka nebo ze sóji, jako je tofu nebo tempeh. Nepřijdete ani o párky, které se připravují z tofu, nebo burgery, jež se snadno udělají z kuskusu, quinoy a snad ze všech druhů luštěnin.

9 bezmasých
triků

1. nebojte se
koření

Všechny tyto suroviny jsou chuťově méně výrazné a ještě koření s oblibou nasáknou do ztracena.  Základní pravidlo proto velí dochucovat a marinovat raději trochu víc. Zásobte se kvalitním kořením, čerstvými bylinkami, různými druhy olejů a octů a nebojte se. Také česnek a chilli budou vaši důležití spojenci.  

2. inspirujte se​
zahraniční
kuchyní

Pro nápady na recepty se vyplatí nahlédnout do národní kuchyni tam, kde příprava jídla na grilu neodmyslitelně patří k životnímu stylu. Země jako Maroko, Řecko nebo Indie nabídnou spoustu inspirace také proto, že se zde konzumuje často více zeleniny než masa.  

3. Odlehčujte

Na burgerech bez masa určitě oceníte, že jsou lehčí a stravitelnější. Možností se nabízí hned několik a všechny si můžete okořenit tak, jak to máte rádi. Oblíbené jsou luštěninové, například
burgery z červené čočky nebo cizrny. Placičky se připravují také z quinoy či zeleniny, nebo se místo masa rovnou použije plátek grilovaného lilkuopečený sýr halloumi nebo velký klobouček žampionu portobello.

4. Napichujte,​
co se dá

Špízy jsou snadnou a rychlou úpravou, která nikdy nezklame. Nejoblíbenější surovinou jsou drobná cherry rajčátka, cukety a papriky, ale nebojte se k nim přidat také kostičky batátů, kukuřičný klas efektně nakrájený na kolečka, tofu nebo dobře okořeněné žampiony. 
Pro neveganskou verzi klidně přidejte také řecký sýr halloumi.

3. Odlehčujte

Na burgerech bez masa určitě oceníte, že jsou lehčí a stravitelnější. Možností se nabízí hned několik a všechny si můžete okořenit tak, jak to máte rádi. Oblíbené jsou luštěninové, například
burgery z červené čočky nebo cizrny. Placičky se připravují také z quinoy či zeleniny, nebo se místo masa rovnou použije plátek grilovaného lilkuopečený sýr halloumi nebo velký klobouček žampionu portobello.

4. Napichujte,​
co se dá

Špízy jsou snadnou a rychlou úpravou, která nikdy nezklame. Nejoblíbenější surovinou jsou drobná cherry rajčátka, cukety a papriky, ale nebojte se k nim přidat také kostičky batátů, kukuřičný klas efektně nakrájený na kolečka, tofu nebo dobře okořeněné žampiony. 
Pro neveganskou verzi klidně přidejte také řecký sýr halloumi.

3. Odlehčujte

Na burgerech bez masa určitě oceníte, že jsou lehčí a stravitelnější. Možností se nabízí hned několik a všechny si můžete okořenit tak, jak to máte rádi. Oblíbené jsou luštěninové, například
burgery z červené čočky nebo cizrny. Placičky se připravují také z quinoy či zeleniny, nebo se místo masa rovnou použije plátek grilovaného lilkuopečený sýr halloumi nebo velký klobouček žampionu portobello.

4. Napichujte,​
co se dá

Špízy jsou snadnou a rychlou úpravou, která nikdy nezklame. Nejoblíbenější surovinou jsou drobná cherry rajčátka, cukety a papriky, ale nebojte se k nim přidat také kostičky batátů, kukuřičný klas efektně nakrájený na kolečka, tofu nebo dobře okořeněné žampiony. 
Pro neveganskou verzi klidně přidejte také řecký sýr halloumi.

5. Naplňte
zeleninu
​novou chutí

Papriky, kulaté cukety i masitá rajčata jsou ideální "soudky" pro naplnění. Cukety je lepší trochu předpéct, aby se daly snadněji vydlabat, ostatní dva druhy můžete směle sázet rovnou na gril.
Naplňte směsí z rýže, quinoy, zeleniny a bylinek. Přimíchejte klidně marinované tofu nebo další druhy sýrů.

6. Připravte dipy
​přímo na grilu

Neobejde se bez nich žádné grilování, ani to bezmasé. Protože se ale řada omáček připravuje z jogurtu nebo majonézy, hlavně vegani ocení čistě zeleninové dipy, které se samozřejmě také dají připravovat na grilu.
Například dip z pečených rajčat, pikantní omáčku z pečených paprik nebo srbský ajvar z paprik a lilků.

7. Pečte v
alobalu
nebo papilotě

Všechno, co chceme na grilu podusit nebo rozpéct, je lepší zabalit.

U bezmasých surovin to platí dvojnásob, protože méně pevné sýry by opékání na roštu nezvládly. Díky pečení v alobalu si můžete opéct například fetu naloženou v chilli a oregánu nebo klasický hermelín.

I na grilu se dá péct v papilotě, podrobně popsaný postup najdete zde. Pro bezmasou variantu samozřejmě vynechte maso a připravte si skvěle ochucenou směs zeleniny.

8. Hoďte na gril
také salát

Jsou malé přílohové saláty, a potom ty, které vydají za celý chod. Jako například tento s grilovaným polooštiepkem a brusinkovou zálivkou nebo čočkový s grilovanou zeleninou. Když v
tomto receptu vynecháte klobásu, získáte sytý hlavní chod, který si mohou bez problémů dát i vegani. Vyzkoušejte určitě také netradiční salát z grilovaného manga.

9. Nezapomeňte
na ovoce

Netradiční sladkou tečku z pečeného ovoce si nenechají ujít děti ani dospělí. Pevné větší druhy jako ananas se hodí nejlépe. Za vyzkoušení stojí i banány, broskve nebo třeba třešně

Grilovací
desatero

Hodit kus masa na gril sice vypadá
jako ta nejjednodušší věc pod sluncem.
I tak stojí za to si připomenout
desatero každého šéfa grilu.

Grilovací
desatero

Hodit kus masa na gril sice vypadá
jako ta nejjednodušší věc pod sluncem.
I tak stojí za to si připomenout
desatero každého šéfa grilu.

Grilovací
desatero

Hodit kus masa na gril sice vypadá
jako ta nejjednodušší věc pod sluncem.
I tak stojí za to si připomenout
desatero každého šéfa grilu.