České a čerstvé potraviny táhnou, lidé znají značky kvality

Lidé se v rámci vyváženého životního stylu čím dál častěji zamýšlejí nad tím, zda jsou potraviny, které konzumují, z kvalitních a čerstvých surovin. Průzkum ukazuje, že na čerstvost potravin kladou větší důraz ti, kteří se při nákupu rozhodují podle země původu výrobku (77 %). Zájem Čechů o lokální potraviny potvrzuje i výsledek, že více než tři čtvrtiny nakupujících zná české značky kvality. Takto označené potraviny si vybírají více ti zákazníci, kteří při nákupu sledují zemi původu (42 %) a ti, kteří preferují české výrobky (38 %).

Největší motivací k nákupu českých potravin je snaha o podporu českého zemědělství, ale také zájem o čerstvé potraviny či vlastní přesvědčení a záruka kvality produktů.

Dlouhodobě spolupracujeme s českými lokálními dodavateli a farmáři. Ti do našich prodejen denně přiváží čerstvé a kvalitní potraviny, zejména pečivo, ovoce a zeleninu, mléčné a masné výrobky,“ říká Dagmar Krausová, tisková mluvčí obchodního řetězce Albert. „Například sezónní produkty jako jahody, maliny, brambory nebo jablka se objevují na pultech našich prodejen již do 24 hodin po sklizni.“

Že je pro nás spolupráce s regionálními dodavateli klíčová, dokazuje také naše nová kampaň s názvem „U nás na farmě“. Jejím cílem je seznámit zákazníky s tím, jak se dostávají potraviny na pulty obchodů, ale také jakým způsobem se pěstuje ovoce a zelenina nebo co vše je potřeba k chovu hospodářských zvířat. Kampaň probíhá pod záštitou Ministerstva zemědělství ČR,“ dodává Dagmar Krausová.

Infografika 2. část průzkumu