Češi nakupují potraviny častěji, ty české tvoří téměř polovinu jejich nákupu

Na menší nákup – do deseti položek -  se Češi vydávají dvakrát až třikrát týdně, 25 % lidí mu věnuje čas až šestkrát týdně a téměř třetina dokonce chodí nakupovat potraviny každý den. Na velký nákup se skoro polovina Čechů vydává jednou za týden. Přičemž útrata za české potraviny tvoří více než polovinu z celkové částky.

Nejoblíbenější je pečivo, následují mléčné výrobky, zelenina a maso

Více než polovina zákazníků, kteří sledují zemi původu zboží, dává přednost českým potravinám před těmi zahraničními. Z tuzemských potravin je nejoblíbenější pečivo (30 %) a mléčné výrobky (19 %) následované zeleninou, masem a masnými výrobky (vše po 13 %).

Dlouhodobě spolupracujeme s českými lokálními dodavateli a farmáři. Ti do našich prodejen denně přiváží čerstvé a kvalitní potraviny, zejména pečivo, ovoce a zeleninu, ale také mléčné či masné výrobky,“ říká Dagmar Krausová, tisková mluvčí obchodního řetězce Albert.

„Že je pro nás spolupráce s regionálními dodavateli klíčová, dokazuje také naše nová kampaň s názvem „U nás na farmě“. Jejím cílem je seznámit zákazníky s tím, jak se dostávají potraviny na pulty obchodů, ale také jakým způsobem se pěstuje ovoce a zelenina nebo co vše je potřeba k chovu hospodářských zvířat. Kampaň probíhá pod záštitou Ministerstva zemědělství ČR,“ dodává Dagmar Krausová.

O průzkumu

Kvantitativní celorepublikový průzkum věnující se nákupu potravin v České republice zpracovala pro obchodní řetězec Albert výzkumná agentura IPSOS. Průzkum probíhal od 11. do 16. února 2015 na reprezentativním vzorku 500 respondentů, ve kterém byli rovnoměrně zastoupeni muži a ženy ve věku od 18 do 65 let.

U nás na farmě 1