Průzkum ukazuje, že blízkost obchodu je důležitá zejména pro obyvatele velkých měst se 100.000 a více obyvateli. Vzdálenost obchodu od místa bydliště nebo zaměstnání je rozhodující pro 55 % respondentů. Naopak méně ji řeší zákazníci hypermarketů (28 %).

Češi nakupují čerstvé potraviny několikrát týdně

Na menší nákup - do deseti položek - se Češi vydávají dvakrát až třikrát týdně. Čtvrtina dotázaných mu věnuje čas až šestkrát týdně a téměř třetina dokonce chodí nakupovat potraviny každý den. Na velký nákup se skoro polovina lidí vydává jednou za týden, přičemž útrata za české potraviny tvoří více než polovinu z celkové částky.

Zákazníci jsou s nabídkou českých potravin v obchodech spokojeni. Nejvíce jim vyhovuje možnost výběru v kategorii pečiva (76 %) a mléčných výrobků (72 %). „Snažíme se i nadále rozšiřovat sortiment čerstvých potravin od lokálních dodavatelů a farmářů, abychom našim zákazníkům poskytli co nejlepší nabídku,“ říká Dagmar Krausová, tisková mluvčí obchodního řetězce Albert. „ Albert byl prvním obchodním řetězcem v České republice, který začal spolupracovat s regionálními dodavateli pečiva. V tuto chvíli již spolupracujeme s téměř sedmdesáti,“ dodává Dagmar Krausová.

O průzkumu

Kvantitativní celorepublikový průzkum věnující se nákupu potravin v České republice zpracovala pro obchodní řetězec Albert výzkumná agentura IPSOS. Průzkum probíhal v únoru 2015 na reprezentativním vzorku 500 respondentů, ve kterém byli rovnoměrně zastoupeni muži a ženy ve věku od 18 do 65 let.

Infografika 3. část průzkumu