Nárůst v řádu stovek procent

Největší poptávka je především po vybavení pro první stupeň a prvňáčky. Kromě psacích potřeb a sešitů jsou to zejména potřeby na malování a geometrické pomůcky. Dle údajů obchodního řetězce Albert přichází zákazníci za nákupy školní výbavy nejčastěji v průběhu posledního srpnového a prvního zářijového týdne, kdy nárůst tohoto sortimentu činí ve srovnání se zbytkem roku stovky procent.

„Na předních příčkách prodejnosti mezi školními potřebami se kromě sešitů drží každoročně i tempery, kružítka, obaly na sešity a psací pera,“ říká Jaroslav Štros, manažer nákupu sortimentu školních potřeb obchodního řetězce Albert. „Velkým nákupním trendem jsou na začátku školního roku také kufříky na drobné předměty,“ dodává.

Zdravé psaní a škola hrou pro všechny

Obchodní řetězec Albert nezapomíná ani na určitá specifika některých malých školáků. Zákazníci tady letos najdou širokou škálu potřeb pro leváky, jichž má letos jen do první třídy nastoupit přes deset tisíc. Dostupná jsou pro ně speciálně upravená pravítka, nůžky, ořezávátka i tužky, pera a pastelky s vykrojením pro pohodlný úchop do levé ruky. Zajímavou nabídku pomůcek naleznou v obchodech Albert také žáci se specifickými poruchami učení i jejich rodiče. Podmínky k učení jim výrazně ulehčí speciální sešity či učebnice.

„Speciálním školním potřebám je v hypermarketech Albert určen koutek s označením Zdravě psát, hravě se učit. Zákazníci tak najdou vše potřebné pohodlně a na jednom místě,“ upřesňuje Jaroslav Štros.

Batoh, nepostradatelná součást školní výbavy

Základem výbavy každého školáka je především aktovka či batoh. Aktovky jsou dnes velmi lehké a pohybují se v hmotnostech do jednoho kilogramu, což je důležité, protože školní pomůcky jsou mnohdy poměrně těžké a tak nízká váha aktovky kompenzuje míru zátěže na páteř dítěte. Školní batohy jsou o něco těžší, musí však splňovat zdravotní parametry a mít například vyztužená a ergonomicky tvarovaná záda a polstrované ramenní popruhy.

„Od ceny aktovky či batohu se značně odvíjí i konečná výše ceny kompletní školní výbavy. Ta se může pohybovat přibližně od 1500 korun,“ říká Jaroslav Štros.

Batohy a aktovky také nejlépe odráží stávající trendy v designu školních potřeb. „Trendy určují hlavně filmy a pohádky běžící v kinech nebo vycházející na DVD. Letos jsou to Mimoňové, Hledá se Dory, Star Wars, Angry Birds a stále populární zůstává také pohádka Ledové království,“ uzavírá manažer nákupu sortimentu školních potřeb obchodního řetězce Albert.