V době, kdy zažíváme návrat k přírodě a přírodním produktům bez dalších přísad, přichází Albert s kampaní Albertova zahrádka, která si klade za cíl ukázat dětem způsob, jakým se pěstují potraviny a inspirovat je ke zdravému životnímu stylu. Přestože je totiž jídlo považováno za samozřejmost, probíhá za jeho výrobou dlouhý proces.

Kampaň napomáhá hravou formou utvářet v dětech pocit svědomitosti, trpělivosti a zodpovědnosti v péči o vše živé. Představí jim nesnadnou cestu k vytvoření běžně konzumovaných finálních potravin, naučí je více si jich vážit a neplýtvat s nimi. Zároveň si takto přirozeně uvědomí důležitost bylin a dalších zdravých surovin v jejich jídelníčku,“ říká MUDr. Radka Šafandová, psychoterapeutka.

Zatímco si děti budou pěstovat své vlastní rostlinky, pro rodiče bude podstatně snazší přesvědčit je jíst mnohem zdravější jídla třeba právě z ingrediencí, které samy vypěstují. Tyto domácí bylinky se navíc stanou skvělým dochucovadlem pokrmů. Na rozdíl od koření se totiž vyznačují výraznější chutí a díky své čerstvosti obsahují i vyšší podíl živin a vitamínů.

Pořiďte si do kuchyně čerstvou bylinku – Co zasejete, to sklidíte

zahrada1V malém skleníku Albertovy zahrádky si děti mohou vypěstovat semínka dvanácti plodin, které jim v době, kdy není moc sluníčka, poskytnou dostatek vitamínů.

Dochucování jídel bylinkami nebo například sušenou zeleninou je velmi zdravou alternativou vůči nadměrnému používáni soli, což je velký problém Čechů. Pokud děti naučíme více používat bylinky a zeleninu k dochucování, budou pak v dospělosti zdravější – ubude například vysoký krevní tlak nebo onemocnění ledvin,“ říká RNDr. Pavel Suchánek, spolupracovník Zdravé 5.

Jedním z výchovných cílů kampaně pro děti je také usnadnit pochopení toho, kolik práce a úsilí stojí za vypěstováním plodin. Unikátní knížka Albertova zahrádka vznikla ve spolupráci s odborníky na zdravou výživu a dětem poskytne zevrubný přehled o všech rostlinkách včetně cenných informací pro každého začínajícího zahradníka.

Doufáme, že naše kampaň děti přitáhne více k přírodě a také je a jejich rodiče přivede k zamyšlení o zdravém životním stylu a podpoří vztah k přírodě. Díky vlastní malé zahrádce budou mít i děti, které žijí v městském prostředí, možnost pečovat o vlastní malou zahrácku a sledovat výsledky svého pěstitelského úsilí. V knize, která je součástí kampaně, se navíc dozví velké množství zajímavých faktů o stravování, které jejich zájem o zdravý životní styl a stravování výrazně podpoří. Jsem velmi rád, že naše kampaň Albertova zahrádka získala záštitu Ministerstva zemědělství a že tak je oceněn pozitivní vliv na přístup dětí k potravinám,“ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodního řetězce Albert.

 

Vše pro malého pěstitele na jednom místě

zahrada2Základem Albertovy zahrádky je set správného zahrádkáře. Tím je především miniaturní skleník, který bude možné zakoupit za 89.90 Kč. Skleník je svojí velikostí vhodný i do malých dětských pokojů – nezabírá místo, zároveň ale poskytuje dostatek prostoru a vláhy pro vyklíčení bylinek a některých druhů zeleniny. Kromě skleníku lze za 19.90 Kč zakoupit i menší květináč s výsevním substrátem. Nezbytnou pomůckou zahradníka je také konvička (19.90 Kč) a rukavice, které ochrání ruce každého zahradníka. Ty lze zakoupit za 39.90 Kč. Plnou výbavu doplní za 8.90 Kč lopatka na hlínu a přesazování.

Za každých 200 korun nákupu nebo nákup partnerského produktu pak zákazníci obdrží jeden balíček samolepek a semínek. Do nového skleníčku si pak bude možné zasadit bazalku, čekanku, estragon, physalis, kopr, polníček, rajčata, ředkvičky, řeřichu, rukolu nebo hlávkový salát. Samolepky naleznou uplatnění v knížce Albertova zahrádka, kterou lze za 29.90 Kč zakoupit na kterékoliv pokladně obchodů Albert. V knize si nejen děti zábavnou formou rozšíří vědomosti o rostlinách prostřednictvím zajímavých faktů, receptů a tipů. Knihy a samolepky budou k dostání do konce termínu kampaně, nebo do vyprodání zásob v jednotlivých obchodech.

Více informací o kampani Albertova zahrádka naleznete na stránkách www.albert.cz/zahradka.

Společnost Ahold Czech Republic, a. s. působí na českém trhu téměř 25 let. Provozuje maloobchodní síť více než 300 obchodů Albert, která je jednou z největších v České republice.

Více než 17.000 zaměstnanců poskytuje služby přibližně 640 tisícům zákazníků každý den, což je zhruba 247 milionů ročně. V roce 2015 získala společnost Ahold již potřetí Národní cenu kvality. V lednu 2016 se společnost Ahold již podruhé umístila na předních příčkách v žebříčku TOP Zaměstnavatelé zveřejněného Asociací studentů a absolventů a v celkovém hodnocení obsadila druhé místo, mezi širokospektrálními obchodníky se zaměřením na jídlo se pak umístila na první pozici. Charitativní aktivity společnosti zastřešuje Nadační fond Albert, který se zaměřuje na zdravý životní styl především v oblasti zdravého stravování, ale věnuje se také sociální oblasti, kde si klade za cíl prevenci, vzdělávání a rozvoj potenciálu dětí a mladistvých ze sociálně slabého prostředí.