Snahou společnosti Ahold je umožnit sociálně ohroženým dětem a mladým lidem ve věku od 16 let získat cennou pracovní zkušenost formou brigád v obchodech Albert. Více než tři stovky supermarketů a hypermarketů tak mohou být nablízku a podporovat dětské domovy i neziskové organizace po celé České republice. Zároveň obchody nabízí množství pozic, které odpovídají studijnímu zaměření mnoha dětí v dětských domovech – 78 % z nich studuje obory s výučním listem, jeden ze čtyř nejstudovanějších oborů je prodavač*. Nadační fond Albert realizuje již pátým rokem program.

Motivace a zodpovědný přístup k práci

 „Program nabízí možnost získat praxi motivovaným mladým lidem ze sociálně ohroženého prostředí. Zkušenost z obchodu se jim bezesporu bude hodit v budoucím profesním životě, ať už se vydají jakoukoli cestou. Forma placené brigády jim navíc poskytne i finanční prostředky, s nimiž bude jejich vstup do dospělosti bezesporu příjemnější. Právě proto u žadatelů posuzujeme motivaci a zodpovědný přístup k práci,“ říká Petra Režná, programová manažerka Nadačního fondu Albert.

Kromě životopisu a motivačního dopisu, který musí každý uchazeč vytvořit, je navíc doložena i reference takzvaně „vysílající organizace“, to znamená dětského domova nebo neziskové organizace. Podle těchto dokumentů si manažer prodejny přizve na pohovor uchazeče, kteří prokážou skutečnou motivaci, zodpovědnost a snahu zapojit se do kolektivu.

Skutečná praxe se cení

„V současné době je rozdělována spousta peněz na to, aby se dětem zvýšila finanční gramotnost. Nikdo však do programu nezařazuje praktický výcvik a děti nemají možnost zjistit, jak to v zaměstnání opravdu chodí. Díky programu „Do Alberta na praxi“ však děti získají zkušenost, která se jim do života bude hodit, protože slyšet o něčem a skutečně to zažít, je velký rozdíl. Kromě nabytých zkušeností jsou dětem odměnou i vydělané peníze, s nimiž mohou naložit podle vlastního uvážení,“ říká Kateřina Süsserová, ředitelka Dětského domova Potštejn.

Projekt probíhá zejména v oblastech, kde je dlouhodobá poptávka po brigádnících. Při výběru se přihlíží také na preference konkrétních uchazečů ohledně místa, kde chtějí praxi získat. Společně s Nadačním fondem Albert je projekt „Do Alberta na praxi“ koordinován také oddělením lidských zdrojů společnosti Ahold a manažery vybraných prodejen.

Přihlásit se do projektu je možné na webových stránkách Nadačního fondu Albert.

 

*IPSOS: Integrace dětí z dětských domovů do společnosti (2015). Zadavatel: Mimo domov, o.s. Průzkum mezi dětskými domovy.