Evropská cena kvality je podobně jako národní ceny kvality založená na modelu Excellence Evropské nadace pro management kvality (EFQM) a představuje pro firmy v Evropě nejvyšší soutěž tohoto druhu. Komplexní hodnocení umožňuje objektivně porovnat organizace různých velikostí, oborů i způsobu řízení. Řetězec Albert je vůbec první tuzemskou společností, která postoupila do finále evropské úrovně soutěže.

Skvělá práce v oblasti společenské odpovědnosti

Nezávislá mezinárodní porota soutěže o Evropskou cenu kvality ve finále ocenila především strategii maloobchodního řetězce Albert a jeho odpovědné podnikání. „Albert se stal v roce 1991 v České republice prvním mezinárodním maloobchodníkem s potravinami a základním nepotravinovým zbožím. V současnosti dokáže tato ambiciózní firma na lokálním silně konkurenčním maloobchodním trhu usilovat o rozvoj a růst. Porota Evropské ceny kvality ocenila nejen jasnou strategii společnosti, ale také skvělou práci v oblasti společenské odpovědnosti, která je zaměřena na podporu zdravého životního stylu dětí a pomoc dětem a rodinám ze sociálně ohroženého prostředí,“ komentuje finálový výsledek Léon Tossaint, generální ředitel organizace EFQM.

Charitativní činnost společnosti zastřešuje Nadační fond Albert. Mezi jeho nejznámější aktivity patří unikátní vzdělávací program Zdravá 5. V loňském školním roce se zábavné výuky o zdravém stravování zúčastnilo více než 74 tisíc dětí ze základních i mateřských škol. Až do 11. října pak probíhá v hypermarketech Albert hlasování o nejlepších regionálních projektech na podporu dětí ze sociálně ohroženého prostředí. Aktuální program „Bertík pomáhá“ navazuje na úspěšnou kampaň z let 1999-2012 a celkově rozdělí 3 700 000 korun.

25 let podnikání na českém trhu

„Je to opravdu skvělý pocit stát se první českou společností, která se kvalifikovala do evropské nejvyšší soutěže kvality a dokázala v ní uspět. Díky komplexnímu systému hodnocení toto ocenění ukazuje, že česká firma může jít příkladem a srovnávat se s nejvyššími standardy kvality. Albert letos slaví 25 let podnikání na českém trhu. Finálový úspěch v soutěži o Evropskou cenu kvality je oceněním našeho úsilí přinášet zákazníkům ty nejlepší služby a poskytovat skvělé místo k práci pro 17 tisíc našich kolegů. Právě oni si zaslouží největší poděkování za každodenní tvrdou práci. Rád bych také poděkoval za spolupráci našim lokálním dodavatelům, kteří nám umožňují být dobrým sousedem ve všech komunitách po celé České republice,“ říká Jesper Lauridsen, generální ředitel obchodního řetězce Albert v České republice.

Albert získal v České republice třikrát Národní cenu kvality. Finálové ocenění v evropské úrovni soutěže je pro prvního tuzemského účastníka velkým úspěchem.

„Jsme velmi rádi, že na trojnásobný úspěch v Národní ceně kvality ČR navázal řetězec Albert postupem do finále nejprestižnější evropské soutěže firem - EFQM Excellence Award. Úspěšná účast ve finále této prestižní ceny je potvrzením špičkové úrovně managementu firmy a je zaslouženým oceněním skvělé práce všech zaměstnanců,“ doplňuje Alena Plášková, předsedkyně představenstva Sdružení pro oceňování kvality, jež v Česku realizuje Národní cenu kvality ČR.

Ocenění EFQM European Excellence Award se uděluje od roku 1992 a mezi jeho držitele patří společnosti jako BMW, Coca-Cola nebo Siemens, ale i neziskové organizace. Každý účastník soutěže je komplexně posuzován v devíti kategoriích, mezi které patří například úroveň managementu, strategie, ekonomické výsledky, kvalita zaměstnanců, vztah ke společnosti nebo životnímu prostředí. Všichni žadatelé o Evropskou cenu kvality jsou hodnoceni týmem nezávislých odborníků, kteří v průběhu více než 500 hodin studují dokumenty a osobně vyslechnou zaměstnance na všech úrovních hodnocené společnosti.

ECK Gala