• Tržby dosáhly hodnoty 11,3 miliardy eur, což představuje nárůst o 14,9 %, hlavně v důsledku devizových kurzů (při konstantních devizových kurzech činil nárůst 1,4 %)
  • Tržby bez pohonných hmot vzrostly o 3,1 % při konstantních devizových kurzech
  • Tržby v Nizozemsku vzrostly o 5,7 %, hlavně díky úspěšným promočním akcím a širší nabídce sortimentu
  • Základní provozní marže činila 3,5 % a odráží investice do růstu a vyšší poplatky za pojištění
  • Byla dokončena konverze prodejen SPAR v České republice

Amsterdam, NizozemíSpolečnost Ahold dnes zveřejnila své finanční výsledky za první čtvrtletí 2015

Generální ředitel společnosti Dick Boer výsledky komentoval slovy: „Jsme potěšeni pozitivním vývojem tržeb, které bez pohonných hmot vzrostly při konstantních devizových kurzech o 3,1 %, a to navzdory nepříznivému načasování Velikonočních svátků. Nadále jsme reagovali na měnící se potřeby našich zákazníků, investovali do cen, zlepšovali nabídku sortimentu, rozšiřovali prodejní síť, zaváděli nové formáty a posilovali online nabídku.“

„V Nizozemsku řetězec Albert Heijn vykázal silný růst tržeb, a to díky úspěšným promočním akcím a nadále rozšiřující se nabídce sortimentu s cílem se výrazněji odlišit. Albert Heijn posílil svůj tržní podíl v Nizozemsku a dále pracujeme i na rozšíření naší sítě v Belgii, kde jsme otevřeli nové prodejny a celkově zvýšili jejich počet na třicet. Ve Spojených státech jsme dále profitovali ze zlepšené nabídky, kterou jsme v uplynulém čtvrtletí představili v dalších prodejnách, což mělo za výsledek růst tržního podílu. V České republice jsme dokončili rebranding všech 49 prodejen SPAR.“

„Naše výsledky se vyvíjejí takovým způsobem, že jsme na cestě naplnit stanovená očekávání na celý rok. I nadále realizujeme svou strategii Reshaping Retail, jejímž hlavním cílem je nabízet zákazníkům co nejlepší kvalitu a poměr ceny a výkonu.“

Korporátní výsledky:

Korporátní výsledky Q1 2015

 

 

 

 

 

 

 

Hospodaření Aholdu v České republice:

Hospodaření Aholdu v ČR Q1 2015

 

 

 

 

 

Při konstantních devizových kurzech (bez pohonných hmot) byly tržby v porovnání s loňským rokem vyšší o 26,3 %. Celkově tržby za první čtvrtletí činily 515 milionů eur, což je o 24,8 % více než za stejné období loňského roku při konstantních devizových kurzech. Na nárůstu se podílelo zejména zahrnutí 49 prodejen SPAR do naší prodejní sítě, k čemuž došlo k 1. srpnu 2014.

Identické tržby (bez prodeje pohonných hmot) poklesly o 2,1 %. To zahrnuje zejména negativní dopad povelikonočního týdne spadajícího do prvního čtvrtletí.

V průběhu 1. čtvrtletí bylo úspěšně konvertováno zbývajících 35 prodejen SPAR, které byly přeměněny do formátu Albert. Projekt trval celkem osm měsíců a během něj bylo konvertováno 49 prodej SPAR. Integrace prodejen SPAR posílila pozici obchodního řetězce Albert, který se tak stal jedním z hlavních lídrů v segmentu prodeje potravin na českém trhu.

Základní provozní marže 0,4 % za první čtvrtletí byla poznamenána náklady ve výši 4 milionů eur do integrace prodejen SPAR. Restrukturalizační poplatky týkající se této akvizice ve výši 11 milionů eur byly zaúčtovány do čtvrtletí. Očekáváme, že akvizice prodejen SPAR se mírně projeví i na marži za celý rok 2015.

Korporátní centrum

Korporátní centrum vykázalo náklady ve výši 35 milionů eur ve srovnání s loňským rokem, což je nárůst o 13 milion eur, z čehož 9 milionů činily výdaje na pojištění (primárně odrážející nefinanční poplatek, což je z velké části důsledek nižší diskontní sazby).

Výhled pro rok 2015

Naše hospodaření se vyvíjí tak, že lze očekávat naplnění stanovených cílů pro rok 2015.

Jak jsme již dříve informovali, vyšší penzijní náklady a zvýšená investice do online prodeje v Nizozemsku tam sníží naši marži v porovnání s loňským rokem o 40 až 50 bazických bodů. V České republice se na marži za rok 2015 mírně projeví akvizice prodejen SPAR, kdy z jednorázového nákladu ve výši 40 milionů eur byly 4 miliony zaúčtovány v základním provozním zisku.

Finanční toky očekáváme na základě aktuálních devizových kurzů stejné přibližně jako loni.