Informační kampaň poběží až do 8. dubna a záměrně byla naplánována v termínu před Velikonocemi, kdy se v obchodech vyskytuje zvýšený počet nakupujících, což nahrává kapesním krádežím. „Velikonoce, podobně jako další větší svátky v roce, jsou obdobím, kdy lidé více nakupují a mnohdy nevěnují velkou pozornost svým osobním věcem. Obezřetnost je přitom na místě. Zákazníci často zapomínají, jak rychle a nepozorovaně se mohou stát obětí krádeže,“ říká Dagmar Krausová, tisková mluvčí obchodního řetězce Albert. „Je důležité na tento fakt zákazníky upozornit. Velmi nás proto těší, že se nám povedlo i v letošním roce navázat na úspěšnou spolupráci s Policií ČR, jejíž zástupci varují naše zákazníky přímo na prodejnách,“ dodává Dagmar Krausová.

Ve vybraných supermarketech a hypermarketech Albert se budou v průběhu kampaně pohybovat hlídky Policie České republiky. „Úkolem našich policistů v prodejnách je informovat zákazníky o praktikách zlodějů a dále předávání rad a doporučení, jak si i v průběhu nákupu chránit své osobní věci. Rizikem pro nakupující může být například otevřená kabelka nebo peněženka či klíče od auta v kapse kabátu. Klasickým pánským zlozvykem je pak peněženka zastrčená v zadní kapce kalhot. Často také zákazníci nechávají své cennosti volně ležet v nákupních vozících a nevědomky tak usnadňují zlodějům ‚práci‘. Policisté budou tato rizika sledovat a aktivně na ně upozorňovat,“ uvádí pplk. Mgr. Zuzana Pidrmanová, koordinátorka prevence Policejního prezidia ČR.

Zákazníci prodejen Albert budou kromě toho informováni o kampani také prostřednictvím rádiových spotů přímo na prodejnách.

Kapesní krádeže se samozřejmě netýkají jen obchodních domů, ale i městské hromadné dopravy a dalších míst, kde se pohybuje větší počet lidí. K častým problémům dochází také na parkovištích před supermarkety a hypermarkety. Jen v loňském roce bylo od ledna do konce října v České republice hlášeno 10 531 případů kapesních krádeží. Z tohoto počtu jich více než polovina (5 907) byla zaznamenána v Praze.