Novela zákona o potravinách a tabákových výrobcích se týká všech provozovatelů potravinářských podniků, kteří odebírají potraviny za účelem jejich dalšího prodeje a jejichž tržby z prodeje potravin za poslední ukončené účetní období na území České republiky přesahují 5 miliard Kč. V souladu s touto legislativou umístily obchodní řetězce Albert a INTERSPAR ve všech svých prodejnách u vchodu plakáty, které  zákazníky informují o pěti zemích, odkud uvedené řetězce odebírají potraviny a v České republice uvádí dále na trh.

Cílem umisťování plakátů u vchodů do našich prodejen je transparentně informovat naše zákazníky o  tom, kde potraviny nakupujeme a kde tedy máme naše hlavní obchodní partnery.  Díky tomu si naši zákazníci mohou být jisti, že téměř 90 % našich potravinových prodejů odpovídá obchodním vztahům přímo zde v České republice,“ říká Judita Urbánková, ředitelka PR a komunikace společnosti Ahold Czech Republic, provozující obchodní řetězce Albert a INTERSPAR.

Nejvíce produktů nabízených v prodejnách Albert a INTERSPAR je nakupováno přímo v České republice.

Přehled pěti zemí včetně podílu tržeb z prodeje:

 

Potraviny jsou odebírány od dodavatelů ze zemí

Podíl tržeb z prodeje potravin od těchto dodavatelů na celkových tržbách

1.             

Česká republika

89,8%

2.             

Polsko

5,4%

3.             

Slovensko

1,4%

4.             

Nizozemsko

1,0%

5.             

Maďarsko

0,5%