Evropská nadace pro management kvality oznámila nominace pro závěrečnou fázi soutěže EFQM Excellence Award 2016. Mezi patnáctku finalistů patří také společnost Ahold, která letos slaví 25 let svého podnikání v České republice a provozuje zde maloobchodní síť Albert.

„Jsme velmi rádi, že na trojnásobný úspěch v Národní ceně kvality ČR navázala společnost Ahold úspěšným postupem do finále nejprestižnější evropské soutěže firem - EFQM Excellence Award. Postup do finále této ceny je potvrzením špičkové úrovně managementu firmy a je zaslouženým oceněním skvělé práce všech zaměstnanců,“ říká Alena Plášková, předsedkyně představenstva Sdružení pro oceňování kvality, jež v Česku Národní cenu kvality ČR realizuje.

Porota ocenila odpovědné podnikání

Komplexní model hodnocení prestižního ocenění se zaměřuje na devět kategorií managementu firmy a umožňuje tak objektivní porovnávání společností různých oborů i velikostí. Tým nezávislých hodnotitelů Evropské nadace pro management kvality, který mimo jiné osobně vyslechl zaměstnance na všech úrovních společnosti, v Aholdu nejvíce ocenil oblast odpovědného podnikání.

„Podpora lokálních dodavatelů a komunit, ve kterých působíme, patří mezi klíčové pilíře našeho podnikání. Být takzvaně dobrým sousedem je pro nás důležité, proto máme velkou radost a ceníme si toho, že porota Evropské ceny kvality nejvíce ocenila právě tuto oblast,“ říká Pavel Mikoška, ředitel kvality obchodního řetězce Albert.

Podpora komunit je pro značku Albert klíčová

Nadační fond Albert se zaměřuje na pomoc dětem a mládeži ze sociálně ohroženého prostředí a na podporu zdravého životního stylu. „V tomto školním roce se lektoři Zdravé 5 vydali do 750 mateřských i základních škol po celé republice a výuky o zdravém stravování se zúčastnilo více než 74 tisíc dětí,“ doplňuje manažerka projektu Eva Nepokojová. Nadační fond Albert letos také oznámil novou výzvu v charitativním programu „Bertík pomáhá“, ve kterém na základě hlasování zákazníků rozdělí celkově 3,7 milionu korun.

Od roku 2012 obchody sítě Albert spolupracují s Federací potravinových bank, které darují neprodané potraviny. Loni činila hodnota potravinových darů 6 milionů korun. „V současnosti se darování týká 30 našich hypermarketů a letos předpokládáme, že celorepublikově zvýšíme tento počet o další dvě desítky,“ upřesňuje Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodního řetězce Albert. „Neprodané čerstvé potraviny, které nesplňují nároky na konzumaci, darujeme například zoologickým zahradám. Ve vybraných obchodech také používáme speciální kompostér, který dokáže během 24 hodin přeměnit organický odpad na koncentrované hnojivo,“ uzavírá.

Celkový vítěz EFQM Excellence Award 2016 i dílčí vítězové jednotlivých kategorií budou oznámeni 29. září v italském Miláně.