Rozpalte to!

Vždycky se po zimě těším, až konečně vylezu na zahradu a rozpálím gril. Určitě nejsem sám. Po rozpálení grilu přichází na řadu jeden můj fígl. Vždy si nechám stranou kousek kůže od špeku, kterým potřu rozpálený rošt. Ihned to krásně zavoní a griluje se pak mnohem lépe.

Sýrový hamburgerPomalu začínáme s grilováním. Domácí sýrový hamburger by neměl být oříškem pro žádného grilmástra.

Na grilování je potřeba samozřejmě dobré maso. Je dobré mít představu, co a jak chcete ugrilovat. Na výběr máte od celých větších kusů masa, které musíte sami naporcovat, přes již naporcované kusy značky Rozpal to šéfe nebo U řeznického mistra až po přímo namarinované kusy. Je samozřejmě na vás, zda si připravíte či koupíte marinádu zvlášť. Někdy ale není dost času předem na naložení a po příchodu domu chcete rovnou ke grilu. Pak můžete zvolit marinované kusy.

Výsledkem vašeho grilování může být skvělý steak, domácí burger či například grilovaná zelenina, jako třeba artyčoky, které mi v kuchyni nechyběly hlavně v dubnu.

Musí to zářit barvami

Nemám rád, když na mě jídlo působí nudně. Čerstvé bylinky a saláty se hodí prostě všude. To mi nikdo neodepře. Proto je jasné, že mi v květnu v kuchyni nechybí pořádná porce zelených bylinek a jarní zeleniny. Z celé škály bych vyjmenoval například baby špenát, rukola, tuřín, mrkev, ředkvičky nebo hrášek.

Hej baby – špenát!

Po celý rok můžete koupit mražený špenát. I listový. Pro mě to ale není úplně ono, ještě ke všemu když začala sezóna baby špenátu. Ten se od klasického listového liší pouze velikostí lístků.

Čerstvý špenát se nejčastěji připravuje tak, že se spaří horkou vodou, a poté se dále upravuje dle receptu. Použít ho můžete kdekoliv stejně jako mražený. Nejčastěji ho používám jako přílohu k masům – skvěle se hodí k lososu, dále do těstovin, ale nepohrdnu ani čerstvým špenátem v zeleninovém salátu.

Jarní zelenina

Vedle zmiňovaného špenátu nadešel čas i rukole, která je známá svou pikantní nahořklou chutí. Tu můžete využít v nejrůznějších salátech a sendvičích. Můžete být ale i trochu kreativnější a zkusit například rukolové pesto. Není to nic složitého.

Kdo miluje luštěniny, neměl by zapomenout na hrášek. Co se týče luštěnin, můžete inspiraci čerpat i v tomto článku. Já mám ale pro vás skvělý recept na hráškové suflé s parmazánem, musíte si s tím ale trochu pohrát.

Lehce pikantní chuť ředkviček si toto období také přímo žádá. Pokud zrovna hubnete do plavek, sáhněte po ředkvičkovém salátu.

Ředkvičkový salátKvěten je ve znamení jarní zeleniny. Toto období přímo volá po ředkvičkovém salátu, který rozzáří vaše chutě svou pikantností.

Tuřín – často v zapomnění

Tuřín v sobě ukrývá nasládlou a pepřovou chuť, kterou můžete využít v polévkách, omáčkách nebo i jako přílohu k masu. Obsahuje spoustu vitaminu C, beta-karotenu a vápníku. Navíc vám pomůže s křivkami do plavek.

Vzpomeňte si například na můj televizní recept na polévku pot au feu a hned máte inspiraci.

Lučina – jako po másle

Lučina je skvělá záležitost. Teď nemluvím jen o tom, že si ji namažu na chleba a jsem spokojen. To samozřejmě také, ale s lučinou toho dokážete mnohem víc.

Její široké využití potvrzují například těstoviny s lučinou, šalotkou a rajčaty, na druhé straně pak lučinový dortík s malinami, dále lučinová polévka s květákem a nakonec například zmrzlina z lučiny. Vidíte, co všechno můžete s tímto skvělým jemným sýrem vykouzlit.